CZ Subaru Klub - Český Subaru Klub - Subaru Forester Klub - Subaru Impreza Klub - Subaru Legacy Klub - Subaru Outback Klub - Subaru STi Klub - Subaru WRX Klub - Czech Subaru Club - Subaru Inzerce - Subaru Srazy - Subaru Forum - Czech Hardcore Subie Guys
Subaru Klub - úvodní stránka

Czech Subaru Club

Subaru Klub - Česká verze Subaru Klub - Anglická verze
první článeček
Autor: Alessio
Poskytl: ?   Datum: 25-07-2007 00:00
Komentářů: (0)   Hodnocení:
Začneme prvním článečkem, seznamovacím.

Možná jste se již s novou imprezou seznámili, možná ne. každopádně před několika dna proběhl internetem odkaz na oficiální promote video. mě teda přijde hnusné, rendering z toho přímo čiší, ale za shlédnutí nic nedáte.

http://www.youtube.com/watch?v=ZAIYT1agKVY&eurl=

A co říci o nové Impreze pro rok 2008, která je i na cestě k nám?
Verze hatchback, která je již na japonských ostrovech v prodeji, má vnější rozměry 4415×1740×1475 mm , stopový poloměr otáčení 5,3 m a rozvor 2620 mm. Všechny verze jsou schváleny pro přepravu pěti pasažérů a disponují benzinovými agregáty typu boxer. Na naftu si ještě počkáme, konkrétní číselné údaje budou zřejmě představeny až ve Frankfurtu. Světová premiéra sice proběhla letos v Ženevě, tam jsme se ale od představitelů Subaru dozvěděli pouze to, že prý jezdí velmi dobře. Časem je klidně možné, že se kromě Forestera a Legacy dostane i do Imprezy.

Podívejme se ale blíže na pohonné jednotky. Vypadá to, jakoby techniky v Subaru bavilo vymýšlet spoustu variant svých agregátů. Známe motory pro americký trh a když se podíváme na nabídku motorů pro japonský trh zjistíme, že společného toho tedy moc nemají. V Japonsku se prodává nejslabší Impreza s atmosférickým motorem o zdvihovém objemu 1,5l , která podává nejvyšší výkon 81 kW (110 k) při 6400 ot./min. a nejvyšší točivý moment má hodnotu 144 Nm při 3200 ot/min. Silnější verze s taktéž atmosféricky plněným agregátem, tentokráte o zdvihovém objemu 2,0l, nenabízí jako jediná ze tří zatím představených variant japonských motorů variabilní časování ventilů AVCS a maximální výkon je průměrných 103 kW (140 k) při 5600 ot./min. a točivý moment dosahuje svého maxima 186 Nm při 4400 ot./min. Jako poslední si představme S-GT, čili takové japonské WRX, jehož výkonnostní parametry vypadají slibně. Nová generace totiž posilnila a S-GT dokáže nyní vymáčknout z objemu 1994 kubických centimetrů maximální výkon 184 kW (250 koní) při 6000 ot./min. To by samo o sobě nebylo kdovíjak světoborné, kdyby vrchol točivého momentu 333 Nm nepřicházel již při 2400 ot./min. Emise CO2 by měly u tohoto motoru být na velmi přijatelné hodnotě 179 g/km. Informace ohledně verze STi zatím nejsou známy, máme se ale dle všeho na co těšit.

zdroj: Auto.cz