CZ Subaru Klub - Český Subaru Klub - Subaru Forester Klub - Subaru Impreza Klub - Subaru Legacy Klub - Subaru Outback Klub - Subaru STi Klub - Subaru WRX Klub - Czech Subaru Club - Subaru Inzerce - Subaru Srazy - Subaru Forum - Czech Hardcore Subie Guys
Subaru Klub - úvodní stránka

Czech Subaru Club

Subaru Klub - Česká verze Subaru Klub - Anglická verze
silnější, rychlejší a méně užraná?
Autor: Alessio
Poskytl: ?   Datum: 15-02-2008 12:12
Komentářů: (2)   Hodnocení:
1.   Odeslal als   15-02-2008 22:47  

A jakou by jsi chtěl spotřebu ve městě? Uvědom si že je to devatenáct metráků vážící čtyřkolka, s motorem 3.6 a výkonem 258 koní. Mimochodem výrobce uvádí spotřebu ve městě 16.2 l.,takže jsi měl docela "lehkou nohu".

2.   Odeslal Alessio   16-02-2008 13:49  

Však já to taky vodil jako nadmutou kozu, abych mohl kolegovi, který pak psal test zahlásit nějakou rozumnou cifru :-). Reálně je spotřeba ve městě (zácpy + semafory) opravdu 16 či 17 litrů.
Za všechno se platí a tak jak už jsi napsal, je to těžké, 4x4, boxer, benzín , takže spotřeba je logicky vyšší. Do takového auta ale prostě nafta patří, resp. stává se pro hodně lidí logickou volbou. Nejen že je pak o několik litrů menší spotřeba, vyšší dojezd, ale i dynamické vlastnosti ve vyšších rychlostech (dálnice) jsou o kus někde jinde. Točivý moment totiž tahle masa železa potřebuje pro svůj rozjezd jako sůl. pro srovnání, Touareg (řekněme srovnatelné auto) má s třílitrovým dieselem 165kW,500Nm a spotřebu kombi okolo 11 či 12 litrů. zase plusem Tribecy je relativně nízká pořizovací cena, takže ta spotřeba tě pak tolik pálit nemusí...no je to o osobních preferencích, pochopitelně. Uvidíš, že až za pár let příjde subaru s dieselem pro tribecu (nebo hybridem?) tak její prodeje v evropě poskočí o stovky procent.

Měl jsem možnost před krátkou dobou na jeden den mít tu čest s novou Tribecou, která nejen že má jiný, konzervativní design oproti předchozí verzi, má také silnější a větší šestiválcový boxer. Pokusím se velmi stručně shrnout mé pocity z tohoto jistě zajímavého auta.

1. silnější motor (3,6 l) je schopen vozu udělit v této třídě nadprůměrnou dynamiku, avšak při vyšších rychlostech mu objektivně vzato docházejí síly a velká SUV se srovnatelnými naftovými agregáty mají zhruba od těch 120 km/h navrch.

2. převodovka řadí o něco "chytřeji", je na ovládání velmi příjemná.

3. V interiéru se nic nezměnilo, což je dobře...považuji interiér současné Tribecy z pohledu designového jako nejzdařilejší ve své třídě a cenové relaci. Měkčené plasty tam jsou, i když jich moc není...no, vhledem k tomu, že tribeca je SUV tak mi to opravdu moc nevadilo

4. spotřeba by prý měla být nižší než u třílitru, možné to je, neměl jsem možnost přímého srovnání. Městský provoz (bez nějakých velkých zácp) si řekne zhruba o 14-15 litrů, takže to opravdu moc slavné není a dojezd činí cca. 350-400 km.

5. design masky a zádě. Musím říci, že stará Tribeca se mi docela líbila, ale z části jsem jí pořád nemohl přijít na chuť. Novému designu jsem na fotkách také nemohl moc přijít na chuť, vypadal příliš unifikovaně. V reálu je Tribeca sebevědomá, konzervativní avšak ne nudná, což je myslím hlavní. Svým vhledem vyjadřuje bezpečí, skrytou sílu a nadhled. To je uritě dobře, navíc se sjednocuje designová linka s Foresterem, který co nevidět příjde i k nám.

To je v kostce 5 bodů, které jsem považoval za nejdůležitější v souvislosti s novou Tribecou. Vím, že část z vás se s ní již setkala osobně a proto je v diskuzi "volný ring" - hodnotíte změnu kladně či záporně, nebo vám to je srdečně jedno? Tak pěkný den a Subaru zdar